het verre oosten ( Penang ) - Reisverslag uit Kanton, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu het verre oosten ( Penang ) - Reisverslag uit Kanton, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu

het verre oosten ( Penang )

Blijf op de hoogte en volg

15 November 2012 | China, Kanton

We zijn in Jakarta een uur eerder vertrokken als dat nodig was. Maar het had niet nodig geweest. We begonnen met een beetje file en toen we op de grote weg waren konden we zo door rijden. Gelukkig konden we wel gelijk inchecken . En wat bleek bij Henk stond op zijn ticket dat hij V.I.P was. Dus Henk stond verkeerd bij de gewone balie . Dat meisje zei dat Henk haar moest volgen en dan mocht hij overal voor. Wij mee, maar nee dat mocht niet alleen Henk. Nee zei Henk we zijn met zijn vieren of niet. dan blijf ik hier staan. Hier zijn we ook aan de beurt . Toen mochten wij ook mee. Naar een dame met hele lange mooie benen en een heel kort rokje. De mannen voorop en wij er achter. Achter de mooie benen aan. We gingen een roltrap op en er naast was een gewone trap daar stonden drie mannen. Die bleven maar naar die mooie benen kijken. Ze gingen helemaal stil staan. Tot dat ik me mond open deed me tong er half uit. Die ene zag dat en toen moet hij er zelf om lachen . Dat ze zich daar zo stonden aan te stellen. maar ok het zijn mannen . Wij zullen het wel niet snappen. Maar mvr langbeen bracht ons naar de V.I. P. roem. Daar konden we lekker zitten en eten en drinken. En dat kwam goed uit want we hadden drie uur de tijd. Lang been zou ons rond 5 uur komen halen maar ze kwam maar niet. Henk zei ik ga dat vliegtuig niet missen voor haar. Dus we zelf door gegaan tot waar we moesten instappen. Wat bleek het vliegtuig had een half uur vertraging. Maar mvr langbeen kwam als nog en bracht ons als eerste naar buiten voor het vliegtuig. In het vliegtuig kwam een chinees vrouwtje van rond de 30 naast me zitten. En ze was maar aan het kletsen. Waar we vandaan kwamen en waar we heen gingen. Ze had een jaar Hollands geleerd en wilde graag een keer naar Holland maar ze had daar geen vriendin. Of ik haar vriendin wilde worden. ik zei dat we veel weg waren en een camper hadden. Dat gaf niet dan zou ze wel mailen. Ik vertelede dat ik niet zo goed Engels kon schrijven. Dat gaf niet ze kon Hollands lezen. Ik had mijn leesboek en deed de proef op de som, en ja hoor ze kon het nog ook. Ze heeft me mail adres en we zien wel wat ervan komt. We zijn nu weer in penang en genieten met volle teugen. We rusten , zonnen, zwemmen, gaan naar de masseur , enz enz. genieten dus. Zaterdag gaan we weer vliegen . Eerst naar Hong Kong voor twee dagen en dan door naar guangzhou voor 5 dagen daar hebben we een beurs. Dan door naar singapore voor zeven dagen daar is ook een beurs. Daar na weer naar penang. Er is nog van alles te doen.

  • 15 November 2012 - 19:30

    LITY:

    Hallo, wereldreizigers !!!!!

    Wat zijn jullie bofkonten om al die landen en steden op je
    gemakkie te kunnen bekijken! En dan en passant je huis
    nog te verkopen ook! Als ik jullie was bouwde ik maar ergens
    een plaggenhut, in de buurt van een vliegveld, dan kan je
    effe uitrusten en een volgende reis maken.
    Hier is het rustiger: heel stil maar 'koudachtig' weer en geen
    langbenige, kortgerokte dame te zien!!
    Gisteren was ik jarig en dacht slim te zijn: iedereen, kinders,
    kleinkinders en partner of laatste vlam uitgenodigd voor een
    etentje, op a.s. zaterdag. Dat idee ging er in als koek: leuk
    en gezellig, en iedereen zou komen. Maar ja, gisteren was ik
    jarig en daar kwam de hele meute.........tja, je kunt die
    ouwetjes toch niet alleen laten zitten!!!
    Maar eerlijk is eerlijk: het was gezellig. Voor alle zekerheid had
    ik de grootste twee pannen opgezocht en soep gemaakt met
    broodjes.......gelukkig wisten ze daar raad mee.
    Mensen, geniet van je verdere reis, groet onbekende Henk en An
    van ons, en ga s.v.p. verder met je verhalen, want ze zijn heel
    beeldend!!
    Huub en Lity

  • 17 November 2012 - 09:02

    Ed:

    Dus je hebt een vriendinnetje ?! Hahaha. Misschien heb je er nog wat aan joh. Kan ze goed koken en schoonmaken ? Hahaha.
    Fijn om te lezen dat jullie genieten. Jij zonder langbenige, kortgerokte dame en pa met. Maakte het ook nog uit wat voor kop d'r op zat of deed dat er niet toe ? Hahaha.

    Rustig aan en geniet er maar weer lekker van. Ik probeer zoveel mogelijk te regelen hier.

    Groetjes Ed en natuurlijk ook van Marcia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 26 Maart 2011
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 62603

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2013 - 22 Augustus 2013

Rondreis door Nederland

28 April 2013 - 22 Juli 2013

rondreis Italie

28 April 2013 - 22 Juli 2013

rondreis Italie

19 Oktober 2012 - 19 Oktober 2012

Het verre Oosten ( Beijing )

02 September 2012 - 02 September 2012

rondreis Duitsland

31 Juli 2011 - 25 September 2011

Rondreis

30 Januari 2011 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: