het verre oosten ( Hong Kong ) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van demeeuwen - WaarBenJij.nu het verre oosten ( Hong Kong ) - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van demeeuwen - WaarBenJij.nu

het verre oosten ( Hong Kong )

Door: demeeuwen

18 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Zaterdag naar het vliegveld. Taxi op tijd. Maar vlak bij het vliegveld stopte de motor van de auto voor een verkeerslicht. Naar veel starten ging hij weer. Gelukkig konden we door rijden tot we er waren. Daarna heeft hij daar de motorkap open gehad. We stonden in de rij om in het vliegtuig te gaan, toen er twee wat oudere dames bij de slurf mochten gaan zitten. Henk zei dat wil ook. Volgens mij ben ik ouder. En gaf aan dat hij last van zijn benen had. En jawel hoor Henk en Ank mochten daar ook zitten. Dus zaten ze toch weer als een van de eerste in het vliegtuig. In Hong Kong met 2 taxi's naar ons hotel. De meter stond op 71 Hong Kong dollar maar we moesten 91 betalen van wegen de koffers. We hebben hem 100 gegeven. Ja gul he. Nou moet je dat door 10 delen. Dat is 10 euro.Mister Ung ( vriend van Henk )stond ons al op te wachten. Daar gingen we mee uit eten Bij Peking Carden. We zijn met de bus gegaan, dat was op zich al een ervaring met de bus door Hong Kong. Het eten was geweldig en er was daar een kok met een bonk deeg en een tafel daar maakte hij mie slierten van. Eenden worden daar veel gegeten en van te voren in plakjes gesneden. Leuk om te zien. Zondag zijn we een tour gaan maken. Eerst met de bus naar de Ferry om naar Hong Kong eiland te gaan . Daar weer op een Star Ferry een uur varen naar Lantau eiland. Daar aangekomen eerst een bakkie en een broodje hamburger. En daarna met de bus de bergen in. Dat werd een wild romantische busrit . Die lui denken dat ze op een rechte weg zitten. Na 45 min waren we in Tai O een vissersdorp. Daar staan de huizen op palen in het water.
Het het dorp is een en al markt. dat moet je gezien hebben. Daarna weer met een bus verder de bergen in naar Ngong Ping daar zit de grootste boeddha . Hij is van brons en is 34 meter hoog. Je moet wel even een paar trapjes op om bij hem te komen. 268 treden. dat hebben Frans en ik gedaan. Ja als je er dan toch bent. Er was daar ook een klooster maar die stond in de steigers . Door naar de Ngong Ping 360 kabelbaan. Nou daar waren we niet de enige , Tjonge jonge wat een mensen. Maar we zijn er ingekomen. Die kabelbaan is 5,7 km lang
. En gaat over de bomen van de berg en water . We kwamen in het centrum Tung Chung. Ons hotel was in Kowloon, dus met de bus naar Kowloon. Die bus kwam niet bij het hotel,maar een stewardess die ook in bus zat heeft een taxi voor ons geregeld naar het hotel. Morgen gaan we met de auto naar Guangzou . Mister Ung gaat ook mee.

• 18 November 2012 - 19:28

Lity:

Wat een reis met hoogtepunten (letterlijk en figuurlijk) !!!!! Wat moeten jullie
    nou nog in Portugal? Met julle avonturen is Portugal een blokje rond over het
    pleintje om de hoek!!! Maar zonder gekheid: de reis van je leven. Geniet er van!
    Wij hebben gisteravond met de hele familie, compleet met kinders plus
    aanhang, mijn verjaardag gevierd in een restaurant aan de haven hier in
    Ridderkerk met ruim 20 mensen. Was erg gezellig .
    Heb nog veel te zien, heb nog veel plezier, en tot schrijfs!!
    Huub enLity

• 18 November 2012 - 19:28

Lity:

nou nog in Portugal? Met julle avonturen is Portugal een blokje rond over het
    Wij hebben gisteravond met de hele familie, compleet met kinders plus
    aanhang, mijn verjaardag gevierd in een restaurant aan de haven hier in
    Ridderkerk met ruim 20 mensen. Was erg gezellig .
    Heb nog veel te zien, heb nog veel plezier, en tot schrijfs!!
    Huub enLity

• 20 November 2012 - 12:19

Thea De Groot:

Wat een indrukken krijgen jullie op je netvlies. Daar zul je nog heel wat tijd voor nodig hebben om die allemaal te verwerken. Dat is zorg voor later als jullie weer in Bergschenhoek terug zijn. Dan gaan jullie denk ik pas ECHT beseffen wat jullie allemaal hebben meegemaakt op deze reis van jullie leven. Geniet er met volle teugen van !!!!!! Misschien komen jullie wel terug met "spleetoogjes " na zo'n lange reis door het verre oosten.
    Liefs, ook voor de Lacetten, van buuf Thea, alias Pinkeltje.

• 21 November 2012 - 10:30

Ed:

Als je toevallig iets verkeerd schrijft dan valt dat niet eens op met al die rare plaatsnamen hahaha.
    Eten jullie niet te veel daar ;).

Tot volgende maand.