het verre oosten (Penang) - Reisverslag uit Penang, Maleisië van demeeuwen - WaarBenJij.nu het verre oosten (Penang) - Reisverslag uit Penang, Maleisië van demeeuwen - WaarBenJij.nu

het verre oosten (Penang)

Door: demeeuwen

12 December 2012 | Maleisië, Penang

Donderdag met lieze een rond ritje gedaan, daarna zwembad en borrel op het balkon en naar de aapjes kijken.Eten Tesco 2.15 euro ijsje toe van 0,25 cent. Lieze vond het heerlijk. terug naar hotel bij de markt. Ice watch kopen die zijn hier spot goedkoop . Vrijdag naar de haven winkelen en lekker een bakkie drinken. Daar kregen we van Lieze een uitnodiging voor een etentje. Daar zijn we natuurlijk naar toe gegaan. Het was Lieze haar laatste avond. Weer naar de avond markt er moest een ice watch geruild worden. En nog meer cadootjes gescoord. Henk en Ank gaan niet mee naar die avond markt dus met een taxi terug. Dan maak je ook natuurlijk weer wat mee.Er stand een taxi. Taxi sir. ja zei Frans maar er zit iemand in. Hij deed de achter deuren open en zei no problem. Wij dachten het stapt wel uit, maar nee hoor. Op de voor stoel zat een vrouw en een kind te slapen. Hij ging achter het stuur en trok de stoel tot het stuur. En ging rijden. Hij zat maar te bewegen ,te krabben, te gorgelen en tegen die vrouw te duwen. die werd niet waker dat hoofd hing naar voren en wiebelde op en neer. Het hoofdje van het kind lag op de rand bij de deur. Hij reed ook heel raar gas en los, weer gas en los. We waren blij dat we er waren. Toen werd die vrouw wakker en ging schelden tegen hem. Lekker gezellig. Hij had ook geen geld terug, dat moesten we wisselen bij de bewaking.Volgens ons waren die mensen zwaar verslaafd. Zaterdag rond 11 uur kwam marjan uit Singapore. Om 2 uur lieze opgehaald die ging weer naar huis. Maar eerst nog thee en een borrel op het balkon. Half zes kwam de taxi. We hebben haar uitgezwaaid. Marjan Gaat ieder dag naar Mister Foo dat is een masseur op het strand. We gaan of hier naar het zwembad of mee , om een strand wandeling te maken. Ank heeft haar voeten en handen laten doen op het strand. Het ziet er weer mooi uit. Lieze is inmiddels thuis en vertelde dat het regende en koud was. Die regendruppels vond ze maar niks. ze had liever zweet druppels en een borrel op het balkon. Ze miste ons, nou Lieze we missen jou ook en we gaan je zeker weer zien als we weer in Bergschenhoek zijn. Dinsdag zijn Frans en ik met een taxi naar de haven gegaan en het was er erg gezellig. En de piza was in de aanbieding. Daar gaan we eten vanavond en wij tracteren . terug met detaxi en thuis verteld en natuurlijk zeiden ze ja. ´savonds daar heen. Regenen en nog is regenen. We wilden buiten zitten maar dat kon niet. Dus naar binnen. Daar was het een pest herrie. Wij gevraagd of dat zachter kon. Gelukkig deden ze dat. Binnen was het echt een tent voor jongeren. Daar kon je gewoon je eigen tapje bestellen. Een ronde of een langwerpige . En die dingen zijn dan van glas. Zag er leuk uit en je kan gelijk zien of het bijna op is. De Piza viel tegen en daar hadden we ons zo op verheugd. Maar je kan niet alles mee hebben in het leven. Wel wat geleerd, Daar gaan we dus niet meer eten. We zijn om het goed te maken maar een ijsje bij Tesco gaan eten. Je weet wel die van 0,25 cent.

• 13 December 2012 - 10:17

Ed:

Jammer dat ik niet zo makkelijk de foto's kan zien op m'n telefoon maar wat ik wel weet is dat ik die foto met jullie tweeën zeker wil hebben. Erg leuk.
    Jullie nog veel plezier daar en zoek nog even een goeie pizzeria op voor wel een lekkere pizza.

Tot volgende week.

• 14 December 2012 - 18:31

Lieze Heijmans:

Lieve Diny en Frans,
    In heb jullie 2 weken meegemaakt, maar heb het gevoel alsof ik jullie al jaren ken. Wat hebben we het gezellig gehad en veel gelachen. Samen met Henk en Ank hebben jullie mij echt het gevoel gegeven erbij te horen in Penang. En wat was het leuk en een sport de avondmarkt af te struinen samen met jullie. Het was een onvergetelijke tijd, maar gelukkig zullen wij elkaar zeker weer zien en doen het weer over met een glaasje wijn en port, al is het niet op een gezellig balkon.