Het verre oosten ( Guangzhou China ) - Reisverslag uit Kanton, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu Het verre oosten ( Guangzhou China ) - Reisverslag uit Kanton, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Het verre oosten ( Guangzhou China )

Door: demeeuwen

21 November 2012 | China, Kanton

Maandagmorgen bij het ontbijt had Henk erg last van zijn knie. Hij had al die tijd al last van zijn benen en zijn knie. Hij heeft dit al meer gehad een jicht . In Penang kan hij zo medicijnen halen. Dus Frans en ik naar een apotheek , we kregen een zalf en een pijn stiller. Voor Jicht moest hij naar de dokter, maar daar was geen tijd voor. Het taxi busje en mister Ung kwamen er al aan. Toch maar een pil en insmeren. Mister Ung kon ook masseren en heeft onderweg nog gemasseerd . Het gaf wel wat verlichting. Na 3 uur rijden waren we in Guangzhou. Wij zijn even bij de winkeltjes gaan kijken. Alles in het Chinees , de kinderen laten ze net als honden in de goot plassen en poepen. En de gekste dingen zie je hier. Vlees hangt gewoon buiten en de vis ligt er naast. Vies vies en nog is vies.
De andere dag naar de beurs om alles klaar te zetten. 's Avonds met 16 pers aan de ronde tafel in het hotel boven. In het midden van de tafel een draai schijf . We hadden van alles besteld en dat moest dan rond. Je kan je voorstellen hoe dat ging. Er werden ook de nodige moppen verteld. Zo van twee blondjes lopen in Amsterdam ieder aan een kant van de gracht roept de een tegen de ander . Weet jij hoe ik aan de overkant komt. Roept de ander waarom daar ben je toch al. Hele flauwe en natuurlijk ook schuinen. maar die mag ik niet in het verslag zetten van Marjan. Anders krijg ik klapjes. Maar ik vertel ze nog wel eens als ze er niet is. Maar gelachen hebben we zeker. Er was een vriendin van de Lacetjes, van de ambassade en die betaalde voor allemaal . Vandaag opening van de beurs. We wilde eerst naar binnen om de bloemen en de koffie klaar te zetten. maar we mochten er niet in. Marjan duwt die bewaker opzij en zegt gewoon in het Hollands niet zuren man die horen allemaal bij mij, kom allemaal gewoon door lopen. En die Chinees kon net bij Marjan over de arm kijken. Wij er weer uit op naar de opening. Meneer Henk weer op het podium . Op de beurs zelf was het aardig druk. Vanavond hebben we weer een gala diner gehad van de staat Guangzhou. Ongeveer 4 a 5 honderd man. Ieder tafel had een eigen ober. Weer lachen, allemaal rare dingen kwamen voorbij. Waar we gewoon niet in durfde te happen. Al die kerels ook niet. Heel voorzichtig gingen ze dan proeven en dan bleek het een en ander best lekker. Maar als ze dan weer gingen zeggen van het lijkt wel dit of dat was het weer over.
We kregen bijvoorbeeld gekookte kip koud gesneden en daar voor lag de kop . Een bakje wat net wormen waren. Als toetje krijg je overal fruit. Lekker en dan weet je gelijk dat dit het einde is. Terug in het hotel nog een borrel gedronken en nu het verslag maken. morgen zien we wel weer verder.

• 21 November 2012 - 19:30

Thea De Groot:

Gelijk maar in de I pad gekropen. Gelukkig zit ik gewoon aan de Hollandse spruitjes en niet aan wormen en kippen met losse koppen. Misschien hebben jullie wel zo gel. ......ld. Als kippen zonder kop, moppen tappen en met drank in de man is de wijsheid in de kan. Gekheid, want wat zou ik graag even om de hoek willen kijken. Jullie tussen al dat chique en die hoogwaardigheidsbekleders. Doet me aan Toon Hermans denken: "Leg neer die bal ". In dit geval wormen. Misschien kunnen jullie nog gaan vissen????? Hoop dat Henk niet teveel last/pijn van zijn knie krijgt. Dat zou toch een domper zijn. Jullie hebben nu nog precies een maand te gaan. Haal er alles uit wat er uit te halen valt. Want........dit komt NOOIT meer terug.

• 23 November 2012 - 08:28

Ed:

Vreemd dat die vieze zaken nog voor kunnen komen in het o zo rijke China hè. Maar ja, aan de andere kant kun je je afvragen hoe ze zo rijk zijn geworden. Door het onderdrukken van de eigen bevolking ? Ach gelukkig leven wij niet op die manier ook al doet onze leugenachtige minister president een aardige poging.
    Veel plezier verder en ehhhhh ...... Eet smakelijk ?