rondreis Duitsland - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu rondreis Duitsland - Reisverslagen van - WaarBenJij.nu

rondreis Duitsland

We zijn in Wijhe begonnen daar stonden we aan de ijssel bij een pontje.Daar was dus van alles te zien.
Door naar Groningen om me vriendin Ans te verrassen, maar ze veraste ons ze was er niet. Ze was in Zoetermeer bij der zoon.Door gereden naar Leer in Duitsland.Camper plaats midden in de stad. Erg leuke stad.
Daarna naar Wilhelmhaven daar keken we zo op de zee en er is dar geen strand maar gras.
In Bremershaven stonden we bij de visserhaven. Aan het einde van de haven was het erg gezellig.Allemaal terrasjes en vis restaurantjes. Verse vis kon je er volop kopen.
Door naar Nordholz-Spieka. Bij de kottershaven. Daar moesten de kotters weg met hoog water en terug met hoog water.De inloop en de haven valt helemaal droog.Mooi gezicht als ze terug komen. Ze liepen steeds vast en als het water hoger kwam konden ze weer. Stormloop bij de haven om garnalen te kopen. Frans moest ze nog wel zelf pellen.
In Cuxhaven zagen we de containerschepen zo uit zee komen wat een gevaartes zeg. Dat dat niet omslaat op zee snap je niet.
Bij Freiburg stonden we bij een sportveld Al het water in die stad valt droog met eb.Raar zo in de stad.
Bij Wischhaven stonden we bijna op het strand. Toen Frans het kaartje wilde kopen kwam er een Duitser en kreeg Frans zijn kaartje hij ging weg.
Wanneer maak je dat mee en dan nog van een Duitser.
De stad Stade heeft een mooie camper plaats en de stad is ook leuk om te bekijken.
Hollern-Twielenflet aan de Elbe. ( ja echt zo heet het )Daar zagen we de containerschepen voor bij komen naar Hamburg.Mooie Fiets omgeving. Frans is daar gevallen en zijn knie flink geschaafd, dat had je moeten zien. Het was net Langzame opname. Zijn telf ging die nam hij op onder het fietsen en bedacht dat hij beter kon stopen.Dus met een hand remmen, dan zijn voet op de grond. Maar hij ging nog iets te hard. Viel op zijn knie. Dook en draaide tegelijk op zijn rug in een schuin gras kantje met een greppel.Zijn benen in de lucht. Maar de telf nog aan zijn oor. Hij zei ik bel je wel als ik weer aan de camper bent voor het adres.En ik pieste zowat in me broek van de lach. Nou helemaal fout. Hij vond het niet om te lachen, en ik kon niet meer stoppen. Maar er kwam hulp. Eerst een man en toen twee vrouwen en die hebben de wond verbonden. Eind goed al goed. We zijn nu in Drage op een camping. Vandaar internet.Hier gaan we alles weer is wassen. Vandaag gewandeld en we gingen wat drinken. Frans wilde wel is een weisse brauwse proberen. Dat werd weer lachen. Hij kreeg een glaasje sprite en ik een lekker wijntje.
Morgen gaan we naar Hamburg. Daar hebben afgesproken met Henk Ank en Marjan voor de beurs en Hamburg bekijken.