het verre oosten ( Jakarta ) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van demeeuwen - WaarBenJij.nu het verre oosten ( Jakarta ) - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van demeeuwen - WaarBenJij.nu

het verre oosten ( Jakarta )

Door: demeeuwen

07 November 2012 | Indonesië, Batavia

We zijn gisteren naar Jakarta gevlogen. natuurlijk was de taxi weer is te laat.
Henk had 18.15 de taxi besteld. maar wat er kwam niks. Na bellen naar het taxi bedrijf bleek dat hun dachten dat het 8.15 was. Henk boos en zei misschien een beetje eigen schuld, had ik het maar simpel moeten houden en gewoon 6 uur in de avond moeten zeggen dan hadden ze het wel gesnapt. een uur later kwam de taxi. Ik denk dat buuf Thea nog gelijk krijgt, met onze foute start.We wilde lekker gaan eten op het vliegveld . daar hadden we geen tijd voor dus dat werd een boterham.daarna nog even naar de wc en wat denk je wat komt Henk met een zeik natte broek uit de wc en lachen. Wat was er nou gebeurd. Er zat aan de zijkant een knop en Henk wilde weten wat dat was. En hij stond voor de wc. Daar kwam ineens een water straal en die kon hij niet ontwijken. Het gevolg een natte broek. Hij had een krantje en dat heeft hij er maar voor gehouden. Hij zei nog ik laat straks wel een paar windjes en dan blaas ik die broek zo droog.Henk heeft beloofd hij komt nooit meer aan knopjes. Maar deze keer wel het vliegtuig gehaald. 23.00 waren we in Jakarta. Er zou iemand van het hotel staan maar niemand. Ik zei ik ga is buiten kijken en ja hoor daar stond iemand met het bordje Lacet. Vandaag naar de beurs geweest. De Hollandse delegatie zijn 's morgens scheepswerven gaan bezoeken.Er was geen Stand voor Holland alleen een meeting en een lunch Met z'n alle terug naar het Hotel. Lekker wijntje drinken en daarna met z'n 13e uit eten. En druk op de weg niet normaal. Maar we zijn er toch gekomen.In het Indonesia Dapoer Babah Restaurant . Het was erg gezellig.

• 07 November 2012 - 20:39

Lies:

hoi meeuwen.
    Jullie maken daar ook van alles mee he.
    Houd het wel allemaal spannend.
    Waarschuw je Frans ook voor al die knoppen , je weet het nooit.
    Jullie reizen daar ook nog van hier naar daar.
    Ach het houd je bezig en je ziet ook nog van alles.
    Het weer zal bij jullie altijd beter zijn dan hier bij ons.
    Want dat is wisselvallig maar ja het is ook november.
    Gerlof en Anita hebben nu de boerderij op hun naam , leuk he.
    Dat heeft een mooi poosje geduurd , ze hebben al een nieuwe keuken uit gezocht.
    Voor de rest weinig nieuws , tot horens maar weer.
    Groetjes uit Sexbierum. doeiii.

• 08 November 2012 - 11:13

Lity:

Hoi Diny en Frans,

Huub heeft net jullie reisverslag gevonden: we hebben alles jaloers (!!!)
    gelezen, hebben ons rot gelachen om de natte broek, schoenen zonder
    zolen, en vinden dat jullie wel erg boffen met zo'n reis! Daar kan je de
    rest van je leven op teren!!
    Hier is alles een beetje saai: echt herfstweer, korte dagen en Portugal
    nog ver weg.
    We hebben er iets op gevonden: binnenkort ben ik jarig en kunnen we
    ook weer een jaar huwelijk op ons conto schrijven. We gaan dat met alle
    kinderen, kleinkinders en aanverwante artikelen (lees ""aanhang") met
    een etentje vieren. Lijkt me leuk!!
    Huub heeft het e-mailtje van Frans ontvangen. De Ëlisabeth heeft een
    nieuwe kraan, en lag vorige week in de Wijnhaven het remmingwerk te
    repareren. Hij wenst jullie nog veel plezier, en we zien elkaar in december
    wel weer.
    Geniet er van !!!!!
    Huub en Lity

• 09 November 2012 - 10:02

Thea De Groot:

Deze keer werkt de IPad wel. Dus maar gelijk reageren. In de krant las ik dat het in Beijing had gesneeuwd. Jullie zijn er al weg, maar anders hadden jullie toch een paar moonboots aan moeten schaffen. Trouwens met An's kapotte schoenen en Henk' natte broek kom je niet ver.
    Ook heeft China sinds gister een nieuwe leider.De man heet Xi Jinping en is de de 4de leider na Moa.Jullie zien: ik volg alles in het kader van jullie reis.Tot de volgende keer maar weer en ik hoop dat vanaf nu alle vervoer OP TIJD komt. Bluf Thea.