Het verre oosten (penang Maleisie ) - Reisverslag uit Dalian, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu Het verre oosten (penang Maleisie ) - Reisverslag uit Dalian, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Het verre oosten (penang Maleisie )

Door: demeeuwen

30 Oktober 2012 | China, Dalian

Eindelijk in Penang. Dar was een hele onderneming. De laatste dag van de beurs was niet veel. Die Chinezen gingen gelijk al afbreken. Dus zijn wij om 1 uur weggegaan . We hebben nog een ronde door Dalian gemaakt. Om de stad te bekijken. Daarna eten en klaar maken voor de reis. 22 uur naar Bejing 2 uur naar Kualalupor en als laatste 8 uur naar Penang. Maar dat liep helemaal anders. Onze eerste vlucht had vertraging in plaats vaan 22 uur zou hij pas om 00.10 uur gaan . De mannen zijn als de donder gaan kijken of ze de reis konden omboeken.
Dat is gelukt na veel praten en doen de koffers moesten terug naar een andere vlucht. Ook gelukt. Wij naar het ander vliegtuig die zou 23.10 komen. Nee hoor dat werdt 23.30. In het vliegtuig vertelde Henk dat we haast hadden dat we om 2 uur met Air Asia mee moesten en of hun wisten welke cate we moesten hebben. Nee natuurlijk wisten ze dat niet. Maar we mochten wel naar voor in het vliegtuig, zodat we er als eerste uit waren. Henk ging alvast kijken of hij de cate kon vinden om in te checken. En wij gingen naar de koffers. En inderdaan ze kwamen als eerste. Henk was kwart over 1 bij Air Asia , maar niemand te zien. Daar heeft hij gevraagd of iemand die mensen konden bellen. Niemand wist wat. Stomme Chinezen. Het gevolg vlucht gemist. Wij naar de maatschappij waar we mee gevlogen hadden. Maar die zei je hebt een andere vlucht genomen ga maar daar heen. Nee zei Henk wij hebben er alles aan gedaan om hier sneller te zijn. Dit is jullie fout. Henk deed overal het woord. Wij zijn niet zo best met engels en ze zijn heel slecht te verstaan. Wat wareb wij blij dat de lacetjes bij ons waren . Anders hadden we daar nu nog gezeten. Henk was op het eind helemaal kapot. En zei het lijkt wel of ik tegen een muur sta te lullen. Die stomme Chinezen willen me gewoon nit begrijpen. Er kwam een manager bij en die zei het enige wat we kunnen doen is een gratis slaapplaats in een hotel. Inmiddels was het half vier in de nacht. 4 uur in het hotel en wat voor hotel. Zo'n HABBY BABBY hotel. Maar we waren allemaal afgdraaid dus slapen maar tot 8 uur. Om te eten moesten we naar buiten en twee deuren verder. Stinken daar en vies, maar we moesten naar een aparte ruimte en daar konden we eten. Nou ja eten . Henk zei ze hebben alleen gevulde zee komkommer em nog meer van die glibbers. Het enige wat we gegeten hebben was war water meloen. We gingen op het vliegveld wel wat eten. Als de boel daar geregeld was. Daar weer naar die maatschappij. Die vertelde dat het niet hun schuld was en dat we een nieuwe ticket moesten kopen. Dat kosten weer genoeg. maar we konden verder via Guangzhou naar Penang. Marjan was voor ons naar Penang gekomen, maar die hebben we weinig gezien. "savonds om half 11 waren we in Penang in het appartement. Waar Marjan stond te wachten. Noch wat gedronken en lekker naar bed. Marjan ging de volgende middag al weer weg. Maar had voor ons alles al voorbereid.
Nog bedankt Marjan. Nu zijn we lekker aan het genieten en luieren.

• 30 Oktober 2012 - 08:48

De Blokjes:

Hallo Frans en Diny,

Wat een leuk verhaal, maar voor jullie erg inspannend en vooral vermoeiend als ik dit zo lees.
    Dan gaat het met de camper toch wel iets soepeler !! Maar jeetje wat jullie allemaal zien en meemaken !! Fantastisch hoor.
    Hier is het koud en nat , dus helemaal niet fijn. Dus geniet daar lekker van alles wat jullie meemaken daar. Voor ons is het erg leuk om jullie belevenissen mee te maken. Heel veel plezier !

Groetjes van de Blokjes.

Marjan Lacet:

Graag gedaan hoor! Geniet maar lekker, zie jullie volgende week in Jakarta..:)) xx

• 01 November 2012 - 08:48

Ed:

Pffff wat een drukte en een gedoe zeg. Dan maar lekker werken hier in ons koude kikkerlandje ;).
    Luier maar lekker hoor. Geniet er van.

• 02 November 2012 - 18:23

Lies Hartman.:

Hoi Frans & Diny.
    Nou we maken weer van alles mee he, je moet er wel tegen kunnen.
    Maar al doende leren jullie zeker wel de chinese taal.je ziet zo wel heel veel he.
    En het weer is daar vast beter dan hier, het is nu echt herfst.
    Een koude wind en af en toe een buitje regen en er vallen nu veel blaseren van de bomen.
    En s,avonds al vroeg donker met het uur er weer af, rond 5 uur begint het al te schemeren.
    Voor de rest gaat het hier zijn gangetje wel , met met me kerstkaarten maken begonnen.
    Het houd je bezig en van de straat , nou genieten jullie er nog maar lekker van.
    We horen of lezen wel weer, groetjes uit Sexbierum. doeiii.

• 06 November 2012 - 15:02

Thea De Groot:

Slecht begonnen, slecht geronnen, is geloof ik het spreekwoord. Of iets dergelijks wat er op lijkt. Het betekent in dit geval: jullie begonnen thuis al met vertraging. Dat zet zich nu door blijkbaar. Voor jullie hoop ik niet dat dat zo blijft. Maar ja........wie veel en vaak reist loopt natuurlijk wel dit risico.
    Anyway......nu dus tijd om te relaxen. Groeten van Pinkeltje.