Het verre oosten ( Dalian ) - Reisverslag uit Dalian, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu Het verre oosten ( Dalian ) - Reisverslag uit Dalian, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Het verre oosten ( Dalian )

Door: demeeuwen

24 Oktober 2012 | China, Dalian

Dalian is een heel moderne stad . Je waant je niet in China.We zijn ergens koffie gaan drinken waar we dachten dat het een koffie tentje was. Maar achteraf was het een of andere louse tent. Je moest in een plaatje met een gordijntje er voor . Ze verstaan hier heel slecht engels in de winkels en restaurantjes .De eerste avond hebben we in het hotel gegeten . Daar was een band met drie meisjes met witte tule jurken aan en een jongen in een wit pak. De band waren met zijn vieren en de eters ook wij dus. Heerlijk gegeten en de muziek was er helemaal voor ons. Een voor een kwamen ze een solo bij ons spelen. dag twee eten bij de chinees vlak bij het hotel. Die begrepen ons helemaal niet. An maar proberen in het engels dat we wel wat vlees hadden gevonden maar of er rijst bij was . Ze snapte er niks van. An wilde weer beginnen zei Henk stop nou maar je kan net zo goed sufkut zeggen ze snappen het toch niet. Henk een ding voor ons vier besteld. Dat was iets opgevouwen met groenten en vlees. Wel aardig. Toen zagen we dat iemand rijst kreeg. Henk er op af, met het boek. Het vlees aangewezen en naar de tafel met de rijst. He he eindelijk snapte ze het. Eind goed al goed . Toch lekker gegeten en gelachen.Dag drie opening van de beurs. Meneer Henk ook op het podium. Meneer heeft een VIP kaart. Hij hoort niet meer bij ons drie Ank Frans en ik. Met het eten werden we uitgenodigd door de stad Dalian. Alle mensen van de beurs. 800 man. Nog nooit met zo veel mensen te gelijk gegeten. Henk moest aan de VIP tafel en An Mocht ook mee. Wij zaten aan tafel 32 die werd je aan gewezen. Met een 2 Italianen vrienden van Henk. 4 Chinezen drie Hollanders. De Laceten hadden pech aan de VIP tafel kregen ze alles op het bord wij konden pakken wat we wilden. Hun kregen elastiek . Niet te pruimen vertelde ze.
We waren met een bus naar her duurste hotel van Dalian gebracht maar terug zie maar. Dus wij met de taxi. Wij hadden de naam van ons hotel op een volder maar er stond geen adres op.Die chauffeur schelden tegen die dat mannetje die hem aanhield. We waren al aan het rijden en hij was nog aan het schelden. Maar we zijn thuis gekomen. Vandaag hadden we op de beurs geen water. Stinken bij die wc alle wc lagen vol met drollen en niet van een persoon maar van meerdere . Je ging gewoon over je nek. Wat een vies kezen zijn dei Chinezen. In de middag was er gelukkig water konden we eindelijk naar de wc alleen was het water nu bruin.
Later werd het weer wit. vanavond weer naar een ander restaurant ze snapte er weer is niks van. Niemand spreekt engels alleen Chinees. Henk heeft van een plaatje rijst , mie en kippenvlees niet te heet besteld. Hij had de kip nagedaan. We kregen eerst rijst, daarna mie soep terwijl henk had gezegd zonder soep. Maar ok het smaakte wel. Dat alles met stokjes. ze zagen ons klungelen en kregen een vork. En toen kwam het vlees. Een en al sambal en botten de vlammen sloegen uit je oren.
Henk zei neem dat maar mee terug veel te heet en het is geen kip dat zijn stukjes paarden hoef. Jullie snappen we lagen weer in een deuk en dachten dat we wat anders kregen maar nee hoor. Henk ging betalen en ze rekende ook die paarden hoeven Henk zei dat betaal ik niet het was geen kip en dat had ik besteld . Het was 148 RMD en gaf 100RMD dat moet je delen door 8 dat is dus 12 euro. En we zijn een lekker bakkie met een gebakje gaan halen. Het is nu half tien hier en bij jullie half vier.

• 24 Oktober 2012 - 16:02

Marjan Lacet:

Nou ik heb mijn dagelijkse lach uurtje weer gehad hoor!! :)) net onder de tafel gelegen met al jullie verhalen en belevenissen, het klinkt me zo bekend in de oren!! Ik weet precies hoe het voelt...
    Wan an, of te wel welterusten in het Chinees en Xie Xie, bedankt voor jullie leuke verhalen!
    Zie jullie snel.. xxx

• 24 Oktober 2012 - 22:09

Lies Hartman.:

Hoi Meeuwen , nou jullie maken weer van alles mee.
    Weer een hele ervaring , je had al snel een verslag geschreven.
    Had het nog niet verwacht , dus niet eerder gekeken.
    Het is hier op het moment steeds aardig weer, s,morgens mist s,middags zon.
    Ben vandaag met Anita en de kids naar den Haag geweest.
    De kids hebben herfst vakantie dus even naar oude oma en het graf.
    Voor de rest gaat het hier z,n gangetje, tot horens.
    Geniet er lekker van, groetjes uit SEXBIERUM, van Lies.

• 28 Oktober 2012 - 21:22

Ed:

Even kort maar krachtig.........

Hahahahahahahahahahahahahahahhahahhaha.

• 06 November 2012 - 15:12

Thea De Groot:

Wie verre reizen doet, kent veel verhalen. Dat is zeker bij jullie zo. Met mijn verbeeldingsvermogen kan me het hiervoor geschetste tafereel heel goed voor me zien. Wat zullen jullie gelachen hebben, althans achteraf. Ik zie ook Henk voor me: druk doende en hoog van de toren blazend omdat hij niet datgene krijgt wat hij wil. Wederom liefs en sla al die avonturen op in je hersenpan. Dit zijn toch belevenissen om nooit meer te vergeten. Thea.