het verre oosten ( Beijin ) - Reisverslag uit Peking, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu het verre oosten ( Beijin ) - Reisverslag uit Peking, China van demeeuwen - WaarBenJij.nu

het verre oosten ( Beijin )

Door: demeeuwen

20 Oktober 2012 | China, Peking

Vanmorgen om kwart voor negen aan tafel voor het ontbijt. Wij wel maar de Lacetjes kwamen maar niet. Die bleken zich verslapen te hebben. Half 10 kwam het busje voor de hele dag. Maar doorgegeven dat het rond 10 uur zou worden. Er stond een reisleidster en een chaufeur.We wilden naar de Chinese muur. Daar werden we ook gebracht maar met een omweg. Ze brachten ons eerst bij een Jade Fabriek. Daar zag je hoe de Jade bewerkt werd tot iets mooi of minder mooi. Die Chinezen houden van heel druk bewerkte dingen. Die vonden wij minder mooi. Daar na werden we toch bij de Chinese muur gebracht. Dat was een hele belevenis. Die muur is ik weet niet hoe lang, schuin omhoog en trappen. De Lacetjes hebben het stuk dat schuin omhoog liep gelopen. Wij verder naar het eerste gebouw toen hadden we 362 treden gelopen en dan de schuine stukken nog. Ik vond het wel genoeg Frans ging nog twee gebouwen verder. Ik had bij de hand me hoge hakken aan. Terug was dat natuurlijk rampenplan. Iedereen liep op gimpen.Maar ja dat moet je mee gemaakt hebben. Wij dachten dat ze ons terug naar het hotel gingen brengen. foutje . Ze stopte bij een zijde bedrijf waar ze dekbedden maakte. Niet te geloven hoe ze dat maken. Beginnende bij de zijden rups. Ze willen daar natuurlijk wel verkopen, dus ze blijven maar achter je aan lopen. Wij wilden weg maar dat kom niet volgens de reisleidster anders kregen ze geen provisie . Of we nog een kwartiertje wilde blijven. Dan naar huis nee hoor naar een thee huis Henk zei dat we naar het hotel wilde. Maar zei ze dat we daar beslist moesten gaan thee proeven. Achteraf was het geweldig. Je krijgt een tafel met een chinees vrouwtje en die gaat zich voorstellen en water koken. Het belangrijkste van de thee is het water. Dat liet ze zien met een Pee-Pee Boy ( pie pie boy ) Ze zette een pie pie boy beeldje in koud water 2 min. Dan haalde ze hem eruit en gooide heet water over zijn kop en wat dacht je wat het poppetje ging plassen. Lachen he. Thee geproefd en ik denk dat ik de thee voor Marcia hebt. Ze hadden ook bekers met een draak en met heet water verdween de draak en kwam er een landschap.Leuke dingen voor de mensen. Daarna inderdaad naar het hotel. Ze komen ons morgen halen voor naar het vliegveld. Ik hoop dat hij dan gelijk door rijdt anders wordt het weer stressen. Morgen vliegen we naar Dalian en daar hebben we beurs.

• 28 Oktober 2012 - 21:15

Ed:

Ik lees dat jullie de thee voor Marcia hebben ? Zal ze leuk vinden :).
    Jullie hebben het er maar druk mee hoor. Nemen jullie ook je rust ?

Tags: 76