Rondreis Italie - Reisverslag uit Gatteo, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu Rondreis Italie - Reisverslag uit Gatteo, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Door: demeeuwen

14 Juni 2013 | Italië, Gatteo

In de middag het stadje in, nou we waren helemaal verbaasd. Het is een bedevaart stadje. Er staat een prachtige kathedraal en niet zo´n kleintje ook. Op een plein . Het was net Rome in het klein. Binnen was het ook prachtig. Het verhaal gaat dat het huisje van Maria hier staat. Engelen hebben het huisje van Nazareth naar Loreto gebracht. Hier hebben ze er de kathedraal om gebouwd. Het staat midden in de kerk. Van buiten hebben ze er een prachtig uitgewerkte muur neer gezet. Van binnen staat een altaar met de zwarte Madonna. In dat huisje staan altijd mensen . Op internet staat het hele verhaal van het huisje. Ook hebben ze in Loreto een kruisweg gemaakt de berg op. Er is een militere begraafplaats uit de oorlog.

De 13e in de morgen nog even het stadje in en rond 11 uur vertrokken naar Ancona. Maar de camper plaatsen daar waren drie keer niks. Dan maar geen Ancona. Door naar Fano dat is een Vesting stadje. De muur staat er nog. Weer een kerk. Maar de boulevard is hier uniek. Op het strand hebben ze zwembaden tennis en volleybal velden. Dat allemaal aan het begin van het strand. Dus op het strand zelf heb je er geen last van.Daar zijn de strand tentjes en stoeltjes.

14 J juni door naar Gatteo Mare naar een camping want er moet gewassen worden. In de middag naar het stadje en het strand. Het is hier 29 gr. Het is best een grote stad en strand weer als van ouds eindeloos lang met ligstoelen en parasols . We blijven hier morgen nog volgens mensen op de camping moet hier een hele grote winkel zijn. Dat gaan we morgen bekijken.

• 15 Juni 2013 - 20:06

Ed:

Dus als je wilt bidden is er plek genoeg ;).
    Er is ook genoeg te zien lees ik. Top.

• 17 Juni 2013 - 19:37

Leo En Riek:

Hallo Frans en Diny

Jullie gaan winkelen en naar het strand, lekker toch. Vooral lekker zitten niksen in strandstoel.
    Wij hebben hier veel bewolking vandaag, af en toe zon bij zo'n 22° in Zuid Holland.
    Maar woensdag 18-06-2013 in het hele land 24 A 25°

Nauw mensen dit is het even. Groetjes en nog fijne dagen.