Rondreis Italie - Reisverslag uit Loreto, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu Rondreis Italie - Reisverslag uit Loreto, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Door: demeeuwen

12 Juni 2013 | Italië, Loreto

5 Juni naar Foce Varano een camping tussen het strand en het meer Lago di Varano. Klinkt leuk maar camping viel tegen . Je kon niet bij het meer komen wel bij het strand. 10km naar links gefietst niet veel. 10 km naar rechts gefietst ook niet veel.Maar op de camping stond een stel . Hij was beeldhouder in hout snijwerk. De man was 79, hij kwam van het strand met twee stukken hout. Daar zag hij al een vis in. Wij gingen naar het strand en vonden een grote tak van een palmboom. Het leek net een stuk van een zwaardvis. Die hebben we aan hem gegeven, en hij was er weg van. Daar ging hij een vis van maken en dat kwam in een museum zei hij. Hij had nog wat opdrachten. Maar tussen een half jaar en een jaar stuurt hij ons een foto van wat het geworden is. Hij maakt op de vakantie kleine dingen. Zo had hij van een wortel van een boom een poppetje gemaakt en die moest op een touwtje balanceren met een tak. Dat ging hij voordoen met een tak met twee stenen er aan voor het evenwicht. Maar het lukte niet. Hij maakte ook ansichtkaarten, echt heel mooi. Ben benieuwd of we nog wat van hem horen.

7 Juni doorgereden naar Termoli. En deze camperplaats is prachtig alleen een wandelpad zit tussen ons en het strand.Naar het stadje gefietst. De oude stad was mooi met kasteel en Cathedraal . De Boulevaart was weer gigantisch daar komt hier geen eind aan,je weet niet waar de stad ophoud en de nieuwe stad begint. Zaterdag liep de camperplaats vol met Italianen met kinderen. Die liepen tot 12 uur buiten te spelen. En het feest begon om 6 uur weer.

Zondag 9 juni door gereden naar Roseto degli Abruzzi. Mensen in Manfedonia van de camping vertelde dat hier een wijnboertje zat met heerlijke wijn. De camping was even zoeken er waren allemaal tunneltjes van 1meter 90. Aan een politie gevraagd en we moesten een kleine km terug. En ja hoor een tunnel van 3 meter 40. Weet die tom tom veel. De camping gevonden en de wijn boer. Hele grote vaten, niet te geloven. Dat moet je gezien hebben.

De 12e via het wijn boertje om te tanken. Ja zie foto zo gaat dat gewoon wijn tanken. We mochten bij de vaten kijken en hij bezat het grootste wijnvat ter wereld vertelde hij. Toen door naar Porto Potenza Picena Maar in plaats van een camperplaats was er een groot gat, met kranen en vrachtwagens. Dan maar door naar de volgende plaats Loreto . Mooi uitzicht op zee staat er in het boek. Volgens de tom tom moesten we een berg op en na veel geslinger kwamen we in een Loreto en op de camper plaats , met uitzicht op zee. Vanaf de berg. Lachen he. We gaan vanmiddag de boel verkennen het is nu siesta.Word vervolgd.

• 12 Juni 2013 - 18:33

De Blokjes:

Hoi hoi, altijd leuk om jullie reisverhalen te lezen ! Doe het met veel plezier. Wij vertrekken vrijdag 14 Juni richting Zuid Frankrijk. En we gaan 13 September weer naar de Rijn in vlammen waar we vorig jaar ook zijn geweest. Wij wensen jullie nog een mooie vakantie toe.

Groetjes van De Blokjes
    Rinus en Marie .

• 12 Juni 2013 - 20:18

Ed:

Hèhè. Eindelijk weer een verslag ;). Elke dag kijken maar helaas, hahaha.
    Fijn dat jullie het ondanks af en toe wat kleine tegenslaagjes toch nog elke dag plezier hebben. Ga vooral zo door en geniet er van.
    Wel nog een keertje thuis komen hè, hahaha.

• 13 Juni 2013 - 15:46

Thea De Groot:

Zaten jullie in the middel of nowhere dat er geen verslag geschreven kon worden?? In ieder geval is dit er weer een. Op de kaart heb ik gekeken waar julli precies zitten. In een zeer waterrijk gebied zo te zien!! Die beeldhouwer vind ik wel interessant. Jammer: het is een stel, anders had ik misschien nog een kans gemaakt bij dit artistieke figuur. Ik houd wel van dit soortmannen. GRAPJE. Goede voortzetting van de reis,
    Maar dat gaat vast wel lukken met getankte camper en getapte wijn. Groeten van buuf Thea

• 13 Juni 2013 - 19:07

Thijs En Mirjam:

hooi
    Jullie staan weer op hele mooie plaatsen is het ook mooi weer,
    nu hier alles goed door gaan met genieten Groeten Thijs en Mirjam