Rondreis Italie - Reisverslag uit Bari, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu Rondreis Italie - Reisverslag uit Bari, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Door: demeeuwen

26 Mei 2013 | Italië, Bari

24 Mei naar Matera gereden , het was heel rustig op de weg. En we dachten waar komen we terecht. Een Belg had ons deze plaats aangeraden.Die moesten we echt zien .Nou ik kan je vertellen hij had gelijk.
25 Mei naar de stad Matera ook wel Sassi genoemd.Het is een stad uit rotsen opgebouwd. De eerste bewoners woonde in grotten. Later werd er een voorkant aan de grotten gebouwd en het huis, kerk of restaurant is een grot. Als je niet van trappen houd moet je daar niet zijn. Het is trap op en trap af. Later zijn er auto wegen gemaakt. Maar dat is weinig. Aan de overkant van de rots zie je nu het zelfde gebeuren. Daar zie je onbewoonde grotten. Hier is ook de film het leven van Christus opgenomen. We gingen in een kerk kijken en daar werd toevallig een kindje gedoopt . Dat gaat heel anders als bij ons. Ze verzuipen het kind bijna. Dat wordt uitgekleed en in de doop vond ondergedompeld drie keer. Daarna krijgt het kind allemaal nieuwe kleding aan. De prijskaartjes er nog aan. Heel apart om te zien. We waren met een busje van de camperplaats gebracht en wij stonden op de verkeerde plaats om opgehaald te worden. We zagen het busje gaan. Wat nu. Geen adres van de camperplaats. Daar gevraagd en volgens de italianen moesten we 10 km verder zijn. dat klopte niet we wisten dat het 3 km was. Frans heeft een goed richting gevoel, en heeft ons weer bij de camper gebracht. Hij zei kom we gaan lopen, en ja hoor het was goed.´S avonds gingen we eten in het restaurant op de camperplaats. Die meneer vroeg. Willen jullie het lokaal menu. En wij zeiden ja . We dachten we krijgen zo de kaart. Maar nee hoor, we kregen een schaaltje waar van alles in zat . Een soort schenkeltje, aard, boontjes, peentjes en een sausje. Je kan wel na gaan dat wij moesten lachen. We kregen wat brood en olijven. Een wijntje en water. Daarna kwam er iets van oranje mie met een gele saus. Daarna kwam hij vragen of je nog mie wilde met tomatensaus of het dessert. Het waren kleine schaaltjes dus wij wilde nog wel de mie. Daarna namen we fruit. Het was allemaal lekker. Frans wilde een irish koffie maar dat hadden ze niet. Wel een citroen likeur. Nou dat wilde we wel. Hij kwam het brengen en vertelde dat het de laatste waren. Lekker maar verry expensive. En dat was het ook, maar we hebben wel gelachen.
26 mei naar Bari, daar zijn we al is met de boot geweest maar ik dacht dat we niet aan de wal geweest waren. We hebben een camperplaats 3 km van de oude stad. De camper plaats lijkt wel een camper stalling en verkoop. Dus we willen morgen weer weg. Maar niet voor we Bari gezien hebben.Er rijd wel een bus, maar we zijn lekker gaan lopen. Bij de oude stad aan gekomen kwamen we tot de ontdekking dat we het wel al gezien hadden. Maar we hebben het nu anders benaderd, door de gewone stad met allemaal dure winkels. We zijn ook bij de haven gaan kijken en er lag een schip van MSC.Het is hier 24 gr en af en toe bewolkt. Dus wij aan onze korte broek. Nou we waren bezienswaardigheid. De Italianen lopen met lange broek en jas aan. Morgen maar een plaats veder we zien wel.

• 26 Mei 2013 - 23:19

San:

Leuk om te lezen dat mijn ouders nog zo heerlijk kunnen lachen samen. :-)
    Heel veel plezier saampjes! Xxx

• 27 Mei 2013 - 18:50

Ed:

Helemaal mee eens zus :). En als ze al niet fit zijn dan worden ze het daar wel, hahaha.
    Het is hier EINDELIJK ook redelijk weer aan het worden maar of het zo blijft. Het blijft Nederland dus het zal wel niet ;).
    Veel plezier weer.

• 29 Mei 2013 - 12:36

Thea De Groot:

Nu jullie zoveel mailen blijf ik ook up to date. Weer genoten van het verslag, maar in dit geval nog meer van de foto's. Wat mooi die kerk uitgehouwen uit de rotsen. Maar wat mij nog het meeste aansprak.........dat kind boven die doopvont.GEEF HET BANDJES EN EEN ZWEMVEST!!!.dat Italianen ver gaan in hun emoties en belevenissen heb ik zelf ervaren. Maar dan aan de andere kant van het leven:nl. Een begrafenis. Veel liefs van mij en blijf vooral genieten van alles wat op jullie pad komt. Dan geniet ik mee!?! Xxxxx Thea