rondreis Italie - Reisverslag uit Sorrento, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu rondreis Italie - Reisverslag uit Sorrento, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Door: demeeuwen

23 Mei 2013 | Italië, Sorrento

Op de 19e gingen we richting Sorrento. We hadden een leuke camping bij een haventje voor Sorrento. Het plaatsje heet Vico Equense. We zoeken altijd wat bij het water, in de hoop dat we kunnen fietsen. Maar wat schets onze verbazing. De tomtom zei rechts af. Een weggetje naar beneden met haarspeld bochten. Dus je raad het al, niks fietsen. Maar het is een hele leuke camping op een boomgaard . Olijf en citroen bomen. Als we de camping aflopen staan we op de boulevard , met terrasjes en de haven en het strand natuurlijk.

We zijn de 20e naar Napels gegaan. We zijn daar met de bus bij de camping naar de trein en dan met de trein naar Napels. Daar hebben we ons rond laten rijden en veel gezien. Maar het leukste vond ik de smalle straatjes met allemaal winkeltjes van zo 1.50 bij 3 meter. Niet te geloven wat daar allemaal instaat.Dan zitten er nog negers met hun waar. Tassen, horloges, hoesjes voor de tel en ga zo maar door. En daar rijden dan ook nog auto´s en de busjes door. En als je over wilt steken dan moet je soepeltjes invoegen, anders kom je er niet. Alle auto´s zijn ook beschadigd . Dus Napels ook gezien. Ze zeggen altijd EERST NAPELS ZIEN EN DAN STERVEN.Maar dat doen we niet want daar hebben we geen tijd voor. We hebben nog veel te veel op ons verlanglijstje staan.Nou vond ik Napels niet de mooiste stad die we gezien hebben.

De21e zijn we naar Sorrento gegaan. Ook weer met de bus en trein.In de trein hadden we muziek er stapte drie muzikanten in en begonnen te spelen. Sorrento is een heel andere Stad als Napels. Daar hebben ze twee van die smalle straatjes met winkeltjes. Maar wel twee Havens, MARINA PICCOLA en MARINA GRANDE. Deze stad is niet zo groot maar wel zo gezellig.En in die straatjes kwamen geen auto's. Frans naar de kapper geweest . Rommerdebom weer een dag om.

De 22e om 8uur met de boot naar Capri. Dat was drie kwartier varen. Alles komt daar met boten aan. Een drukte van jewelste in die haven.
Eerst een bakkie , dan met de bus naar boven. Die bus zat zo vol dat je er geen speld meer in kon krijgen. Het meisje wat bij de deur stond moest haar billen in knijpen anders ging de deur niet dicht. We reden nog een stuk langs een afgrond er stond wel een hek wat nergens op sloeg. Doodeng. Maar boven was het zeker de moeite waard. De winkeltjes hier zijn een lust voor het oog. Hier waren de straatjes , meer een wandelpad.
zo´n 1.50 m. Museums genoeg. Allerlei winkels waar ze alles zelf maken. Zoals schoenen, kleding, aardewerk en schilderijen . Heel leuk om te zien maar niet te betalen. bv een lange jurk 1998,00 euro niet normaal toch.
vandaag een rustdag. Morgen richting Bari.

• 23 Mei 2013 - 17:40

Ed:

En ondertussen ook nog je verjaardag vieren. Leuke dingen gedaan weer lees ik. Altijd leuk om te lezen dat jullie het naar jullie zin hebben. Doen jullie wel rustig aan of hebben jullie daar ook geen tijd voor ;).

• 25 Mei 2013 - 08:06

Thea De Groot:

Oh, oh oh..wat zou ik graag op die camping in die boomgaard staan. Je beschrijft het zo mooi......ook de bezoeken aan Napels en Capri. Ik zie het allemaal voor me. Die smalle straatjes met die overvolle winkeltjes. Bedankt weer voor dit interessante reisverslag. Ik geniet er elk keer geweldig van. Dus.....ga lekker door met reizen, dan hebben jullie veel te vertellen en ik veel te genieten. "Oud" buuf Thea