Rondreis Italie - Reisverslag uit Rome, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu Rondreis Italie - Reisverslag uit Rome, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Door: demeeuwen

18 Mei 2013 | Italië, Rome

We zijn de 16e op de camping bij Rome aangekomen . Plaatsje gezocht en de was gedaan. De volgende dag naar Rome. met het busje van de camping naar de metro. De metro stopt vak bij het centrum. We zijn gaan lopen naar het St Pieters plein en Kerk. Het is daar enorm groot. Het plein maar ook de kerk. Een drukte van jewelste . Allemaal in de rij om door een poortje te gaan . Al je spullen tassen en zo gaan door zo´n ding net als op het vliegveld. Dan het plein over naar de St Pieter. Wat een grote kerk. We zijn er een klein twee uur zoet geweest. Er werd ook nog een mis op gedragen niet door de paus hoor. Gewoon in een soort nis er er lopen allerlei mensen voorbij.Het was heel indrukwekkend. We hebben nog van alles gezien in Rome en weer met de metro terug. Op de camping vertelde ze dat zondag de paus een mis op het plein deed, daar wilde we eerst heen. Zaterdag lekker rustig op de camping. Onze buren kwamen terug en vertelde dat de paus vandaag ook een mis deed en dat het gekke huis was op het plein. Alles stond vol tot in de staten aan toe. Dus we zien er maar van af en gaan morgen naar een camping bij Napels.

• 19 Mei 2013 - 11:45

Lies:

hoi vakantiegangers.

Jullie zien zo wel heel wat he, hoop dat het weer daar beter is dan hier.
    Hier lijkt het af en toe wel herfst , vandaag iets beter.
    De jeugd zit weer op de camping in Norg, alles was daar ook best nat.
    Ze blijven tot dinsdag want zolang zijn Bas en Anna ook nog vrij.
    Dus ik heb een rustig weekend , morgen komen wel Johan en Jannie.
    Voor de rest gaat het zijn gangetje, genieten jullie er lekker van.
    Hoor wel weer, groetjes uit Sexbierum. doeiii.

• 19 Mei 2013 - 16:44

Ed:

Druk druk druk ;). Genoeg te doen lees ik. Niets gegeten of gedronken ?? Hahaha. Geintje :).

• 19 Mei 2013 - 22:05

Lity:

Hoi Diny en Frans,

Wat hebben jullie in de gauwigheid veel gezien!! Jullie worden
    echte wereldreizigers, of - liever gezegd - jullie zijn het al !!
    Wij hebben altijd gezegd dat we niet naar Italie hoefden, maar
    als ik zo de verhalen lees, veranderen we misschien nog wel van
    gedachten.
    Hier hebben we vandaag de eerste [bijna] zomerse dag gehad,
    maar morgen, 2e Pinksterdag, schijnt weer hommeles te worden.
    We hebben morgen met de hele reutemeteut een verlate paasbrunch
    bij een van de dochters. Die heeft haar hele tuin feestklaar gemaakt,
    maar het zal wel "bij de warme kachel"worden. Ook gezellig.
    Huub heeft van de week de piano uit de camper gehaald en weer
    opgebouwd in huis. Hij staat nu boven te pronken. Ongelofelijk dat
    hij (de piano) het na 22 jaar nog steeds goed doet!!
    Nog veel goed weer en mooie plekjes gewenst, en hou ons op de
    hoogte!!!

Huub en Lity

• 20 Mei 2013 - 10:42

Thea De Groot:

2de pinksterdag. Gister tegen de voorspelling in: mooi weer. Vandaag wat grouw en grijzig, maar in ieder geval niet wat ze voorspeld hadden:nl. Een waterbom. Morgen ( op jouw verjaardag Diny, daarmee gefeliciteerd ) ga ik met de kids en kleinkinds naar de Efteling. Goede reis verder en kijk uit in Napels. Het is een echte havenstad met alles wat daar bijhoort. Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Dus............pas op je spullen. Liefs Thea.