Rondreis Italie - Reisverslag uit Orvieto, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu Rondreis Italie - Reisverslag uit Orvieto, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Door: demeeuwen

15 Mei 2013 | Italië, Orvieto

Maandag 13 Mei door gereden naar Siena. Eerst hadden we een camperplaats 8 km van de stad. We hebben daar de boel bekeken en de andere dag naar een camperplaats 1 km van de stad. We konden met een busje mee om 12 of 2 uur. We zijn maar gaan lopen. Het was een km vals plat. Daarna met roltrappen naar de stad. Zo iets moet je mee gemaakt hebben. 5 lange roltrappen naar de stad. Het is een mooie stad, buuf Thea je hebt gelijk. Op de Piazza Duomo staat de Cattedrale en wat voor een. Geweldig en van binnen nog mooier , wat een praal en pracht. Piazza ll CAMPO was ook een verrassing . Een groot rond plein met terrasjes winkeltjes en op het plein zelf zitten en liggen mensen te zonnen. Er was nog van alles te zien maar dit sprong er uit. Weer met de roltrappen omlaag en terug naar de camper. Vandaag 15 Mei naar Orvieto . We staan hier vlak bij het kabeltreintje waar je mee omhoog moet naar de stad. Hebben we gedaan. Ook een leuke stad maar Siena was mooier. Daar sprong ook de Cathedral and Cappella er uit. Hier mocht je binnen geen foto´s maken. De buitenkant was prachtig maar binnen viel het tegen. We zijn ook in de Underground van Orvieto geweest dat was een hele belevenis. Dat zijn grotten en graven die onder de huizen en straten lopen. 2500 jaar geleden hebben mensen dit gemaakt. Om zich meer ruimte aan te schaffen . Waar ze een werk ruimte van maakte. Ook maakte ze een gat naar buiten en binnen nisjes voor vogels ik denk duiven. Dat was en is link bekeken. De beesten kwamen vanzelf en ze gingen buiten eten. Als het er te veel waren werden ze opgegeten en verhandeld aan restaurants nu nog het staan op de kaart.We gaan morgen weer verder we staan hier op een camperplaats naast de trein en die rijdt tussen Frans en Mij door, wat een kabaal. En dan nog 18 euro betalen ook. Ja 5 euro is hier niet. Eerder 20 euro.Morgen Rome we zijn benieuwd.

• 17 Mei 2013 - 08:36

Ed:

Hahaha, altijd voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten hè. Waar heb ik het toch van ? ;).
    Jullie blijven wel goed fit zo van al dat lopen zeg