Rondreis Italie - Reisverslag uit Modena, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu Rondreis Italie - Reisverslag uit Modena, Italië van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Door: demeeuwen

12 Mei 2013 | Italië, Modena

De 10e door gereden naar Modena. Dat is een oud Romeinse stad. We staan op een mooie camperplaats. De volgende dag met het busje van de camping naar de stad. Van 11 tot 3 uur. Er zijn veel pleinen en kerken. We vonden ook een grote overdekte markt waar van alles te koop was. Bij het Piazza Grande staat het stadhuis met een klokkentoren.
Daar waren ze tegen de buiten wand van de toren aan het klimmen en later werd het een ballet voorstelling. Die Italianen staan voor niks. Om half 3 weer op zoek naar de plaats waar we afgezet waren. En gelukkig snel gevonden. We wilden de andere dag weg gaan maar ze vertelde dat het de andere dag feest was op de camperplaats.Het werd SPEKTAKOLO. We moesten wel op de parkeer plaats staan, omdat op de camper plaats allemaal oude auto´s kwamen en ook scooters, solex en motoren. Je kon de hele dag mee doen. ´S morgens ontbijt dan museum van oude auto´s en rond half 1 eten op de camperplaats. Dat laatste hebben we gedaan. Er stonden flessen lambrusco en water op lange tafels tafel. En voor de rest Italianen, geen touw aan vast te knopen. Maar bij ons zaten twee Italianen die moeite deden Engels te spreken. Die vertelde dat Modena de streek van de lambrusco was. En vertelde ons nog wat mooie plaatsen waar we zeker heen moesten. En het eten was lekker en de wijn ook.
Morgen gaan we door naar Siena.

• 13 Mei 2013 - 08:13

De Blokjes:

Goedemorgen Meeuwtjes,

Ik had jullie al een mail gestuurd omdat ik niets meer hoorde van jullie reisprogramma. En nu kreeg ik in mijn mail weer een berichtje van jullie binnen zodat we jullie weer kunnen volgen. Heb ookmeteen alles vanaf het begin gelezen. Toch altijd leuk om te lezen hoe en waar andere camperaars naar toe gaan.
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Frans. En leuk dat hij een groene outfit heeft gekocht !! Hij is toch ook een moderne man dus kan hij het hebben . Hihi.
    Wij gaan pas 14 Juni weer voor een aantal maanden weg , dus kan ik jullie reis nog tot die datum volgen. Nog heel veel mooie dagen en plezier.

Groetjes van de Blokjes .

• 13 Mei 2013 - 20:48

Lies:

Hallo vakantie gangers.

Het is vast beter weer bij jullie in Italië dan hier in Sexbierum.
    Het lijkt soms wel herfst , maar we blijven hopen op een mooie zomer.
    Leuk dat Diny weer een verslag van jullie reis programma maakt.
    Hou je het ook weer bij in je schrift ??? Dat houd je bezig.
    Voor de rest gaat het hier zijn gangetje wel .
    Alleen het fysio programma wil nog niet zo, misschien wil ik wel te snel.
    Maar we doen ons best , ik zal wel moeten he.
    Nou luitjes geniet er lekker van , we horen wel weer.

Groetjes Lies

• 14 Mei 2013 - 11:25

Thea De Groot:

Wat treffen jullie het weer!! Met de neus in de boter met festiviteiten. Uit ervaring weet ik hoe die Italianen dat doen!!? Grandioos. Laat je vooral meeslepen in de euforie van het moment. En dan straks de klap op de vuurpijl:DE MOOISTE STAD VAN ITALIË:SIENNA . Maak heel veel foto's en laat mij ze tzt onder het genot van een praatje/plaatje/drankje maar zien!? Nog heel veel reisplezier. Het duiveltje in mij is toch wel een beetje (veel ) jaloers. Wat zou ik graag in jullie camper willen meereizen om al dat moois ook te zien. Maar......HET IS JULIE VAN HARTE GEGUND. Liefs Thea.

• 17 Mei 2013 - 08:30

Ed:

En daar gaan ze weer........ Eten, drinken, lachen, rijden, eten, drinken....... :)