Vacantie Cruise Griekenland, Italie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van demeeuwen - WaarBenJij.nu Vacantie Cruise Griekenland, Italie - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van demeeuwen - WaarBenJij.nu

Vacantie Cruise Griekenland, Italie

Door: demeeuwen

01 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

We zijn 21 april naar Venetie gevlogen en zijn een nacht in een hotel geweest. De dag er na met een taxi naar de boot. de cruise kon beginnen. We begonnen in Bari ( Italie ) Daar zijn Frans en ik samen op stap gegaan. Henk en An vonden het te ver lopen, en hadden het al gezien. De kerk een kasteel en de leuke winkeltjes bekeken.De volgende dag naar Katakolon ( Griekenland )Dat is een hele leuke havenplaats met een mooie boulevard en winkels straatjes.'s Avonds was er een catain cocktail en diner.De ander morgen waren we in Santorini dat is een stadje boven op een berg allemaal witte huizen en restaurantjes en winkeltjes. Je kan met een kabelbaan of per ezel naar boven. Wij zijn met de kabelbaan gegaan. Henk en Ank hadden al ervaring met de ezels.
Dat ging niet zo goed de ezels stoppen steeds en het is een heel smal pad. Als de ezels elkaar moeten passeren zit je klem tussen de muur en de ezel. En de ezel wil niet meer vooruit.Boven had je een prachtig uitzicht.Om twee uur gingen we weer varen en tegen de avond waren we in Mikonos. Een heel leuke stadjes met allemaal kleine straatjes met souveniers
winkeltjes en restaurantjes in overvloed. In de nacht varen we naar Piraeus. In de morgen zijn we naar Athene gegaan met de trein. Dat hadden de Lacetjes al meer gedaan. Daar hebben we met een treintje een rond rit gedaan . Dat was wel een goed idee voor onze benen.Henk zei dat ze die rommel( Die ruines ) maar is moesten opruimen Volgende dag naar Corfu.Daar hebben we ons ook laten rond rijden. An was jarig dus we hadden feest. We hadden mazzel want er was een gala avond. Na het diner kwamen alle koks en obers met allemaal een geflambeerde ijstaart in de rondte langs alle tafels. in de avond was er weer een captains borrel voor genodigde Lacet kreeg een uitnodiging waarschijnlijk voor mensen die al meer met de MSC gevaren hadden . Henk is naar de receptie gegaan en gezegd dat hij gasten had dus kregen wij ook een uitnodiging. Weer een gratis borrel. Lachen he.De laatste dag gingen we naar Dubrovnik. Daar is een groot plein waar van alles te doen is. Daar zijn we met de bus heen gegaan. We hebben ook de haven
bezichtigd.De laatste dag weer naar Venetie . Met een taxi naar het vliegveld, daar een auto gehuurd en naar Monica Del Carda. Hier maken we nog een weekje mee en 6 mei zijn we weer thuis.

• 03 Mei 2012 - 12:19

Thea De Groot:

Jongens, jongens, wat hebben jullie het weer goed. Mooie foto's. Volgende keer ga ik wel mee om de koffers te dragen. Goed plan!!!!!!
    Geniet nog van de laatste dagen. Vooral van het weer, want dat is hier maar knudde.
    Liefs van buuf Thea.

• 04 Mei 2012 - 06:57

Huub En Lity:

heel mooi verhaal

• 04 Mei 2012 - 07:11

Huub En Lity:

Gisteravond had ik een berichtje naar jullie geschreven, maar dat was niet helemaal goed gegaan! Nu dan beter?!
    Jullie hebben een prachtige, luxueuze reis,bofkonten! Waar blijven wij dan, met onze simpele camperreis naar Portugal?
    Maar wacht maar: wij gaan ook cruisen, maar dan met de hele familie!
    Zondag 13 mei, met een praam door de Alblasserdam! Leuk toch?
    Maar alle gekheid op een stokje: geniet er van!!
    Diny en Frans, nog veel plezier, en ik hoop dat we elkaar binnenkort weer zien. Doei!! Huub en Lity