rondreis Portuga - Reisverslag uit Vila Real de Santo António, Portugal van demeeuwen - WaarBenJij.nu rondreis Portuga - Reisverslag uit Vila Real de Santo António, Portugal van demeeuwen - WaarBenJij.nu

rondreis Portuga

Door: demeeuwen

13 April 2014 | Portugal, Vila Real de Santo António

Na Manta Rota zijn we naar Castro Verde gegaan.Leuk plaatsje en jehebt vrij internet in de biep. Mensen ontmoet van 5 jaar terug.
Daar vandaan naar een nieuwe plaats van Castro Verde. Het was wel 17 km verder en boven op een berg. Een mooi plaats en een prachtig uitzicht op een stuw meer. Maar wij stonden daar heel alleen kerstfeest te vieren. Er kwam iemand en wij gingen betalen. Daarna ging de meneer weg en nooit meer gezien. We zijn gaan wandelen, vlak bij een plaatsje nog geen winkel, volgende plaatsje ook niks. Toen door een natuurgebied naar Odeleite zag er uit de verte behoorlijk uit. Mooie wandeling bergje op en af. Maar in het dorp was weer niks . Gelukkig hadden we onderweg een sinaasappel geplukt. Hadden we toch nog wat vocht naar binnen. Over de gewone weg terug. Weer klimmen en dalen. Alles bij elkaar zo'n 10 km gelopen. En weet je lekker dan een koud pilsje is uit onze eigen kroeg de " Bollemeeuw". De volgende dag verder de bergen in naar Alcoutim. Dat was wel een leuk plaatsje. Veel restaurantjes en kroegjes die keken op de rivier Rio Guadiana. De natuurlijke grens met Spanje. Raar als je daar zit slaat de kerkklok in Portugal 10 uur en een halve minuut later slaat de kerkklok in Spanje 11 uur. We zijn over gevaren naar Spanje. Vandaag zondag zijn we weer uit de bergen gegaan naar Vila Reaal. De boel alvast verkennen voor als de kinders komen.

• 14 April 2014 - 07:04

Ed:

Kijken jullie uit dat jullie niet verdwalen ? Jullie lopen wat af zeg.
    Of is dat zodat wij straks niet meer zoveel hoeven te lopen ? Hahaha.

Nog een paar dagen en dan komen we. We zijn al aan het aftellen. Tot snel :-)

• 14 April 2014 - 22:10

Lies:

Hoi Luitjes , het gaat maar goed daar in Portugal.
    Jullie lopen daar wat af , maar dan zie je wel veel.
    En lopen is goed voor tegen al dat lekkers dat jullie daar eten.
    Hoe is het weer daar , hier was er vandaag een harde koude wind.
    Voor de rest gaat het wel weer aardig vooruit met mij.
    Dollie is nog wel bij de familie in Witmarsum, vind ik niks aan.
    Hoop hem morgen weer terug te hebben , mis het dat ze achter me aan loopt.
    Nou het begint nu op re schieten dat de jeugd naar jullie toe komen.
    Wanneer was dat ook weer ? 26 april ???? nou geniet nog lekker en tot horens.
    groetjes.

• 15 April 2014 - 19:48

Ed:

25 april Lies ;-) De verjaardag van Sandra. We gaan het vieren in het vliegtuig :-) hahaha.

Groetjes Ed.

• 18 April 2014 - 15:40

De Spekkiess:

Hallo Meeuwen,
    De derde zaterdag is er markt in Alcoutim en daar is op de weg naar boven een molen en daar is het een en ander gebouwd met allemaal kleine steentjes .Fijn dat alles goed gaat .
    Groetjes van de Spekkiess

• 19 April 2014 - 11:14

Thea De Groot:

Jullie naderen "HET DOEL" van deze reis. De gezamenlijke viering met familie van jullie trouwdag. Al een beetje zenuwachtig??? Aan de mails te zien hebben jullie er allemaal reuze zin in en kijkt iedereen uit naar deze bijzondere dag. Heel veel plezier en gezelligheid samen: dat is wat ik jullie wens en.............SURPRISE, SURPRISE..........dat zien jullie wel als de Lacetten arriveren. ( Als ze het tenminste niet vergeten ).Liefs van Thea.